Sunday, January 6, 2008

Piper-Heidsieck Cuvee Florens Louis Champagne

Nazwa: Piper-Heidsieck Cuvee Florens Louis Champagne

Kraj: Francja, Szampania

Szczep: Pinot Noir, Pinot Meunier, Chardonnay

Rocznik: -

Cena: +/- 150 pln

Kolor: Świetlisty, jasno złocisty.

Nos: Delikatny, Cytrusy, migdały i pewnie dużo więcej.

Usta: Świeże na początku, potem gładkie. Jabłka, gruszki i migdały. Delikatny kwaskowaty finisz.

Komentarz: Marilyn Monroe oznajmiła kiedyś, że co wieczór kładzie się do łóżka z kropelką Chanel No. 5 za uchem a co ranek budzi się z lampką Piper-Heidsieck w dłoni. Piper powstał przeszło 200 lat temu. Jest oficjalnym napojem festiwalu w Cannes. Pijał go Fellini, pija Woody Allen. Ja swoją butelkę zamierzałem otworzyć na sylwestra ale pomyślałem, że nie warto jej wychylać z gwinta zagryzając śledziem i dlatego postanowiłem zachować ją na później. I ciągle czekam na właściwy moment. Dzisiaj natomiast otworzyliśmy butelkę, która z Londynu przywiozłem tacie. Ledwie wypiłem ostatnią kroplę a już tęsknię za tym smakiem.

Ocena:
Klarowność (0-1) 1
Kolor (0-1) 1
Aromat (0-2) 2
Bukiet (0-3) 2
Moc (0-1) 1
Taniny (1-2) 2
Kwasowość (1-2) 2
Cukier (0-1) 1
Równowaga (0-1) 1
Koniec (0-2) 1
Wrażenie (0-1) 1
Podsumowanie (0-3) 2
Razem : 17 = wyśmienite

Skala
0-4 To nie było wino
5-8 Kiepskie
9-12 Średnie
13-14 Dobre
15-16 Bardzo dobre
17-18 Wyśmienite
19-20 Klasyka







ps. A skoro o winach musujących i słynnych blondynkach mowa to niejaka Paris Hilton wystąpiła niedawno w reklamie wina musującego w puszce Rich Prosecco. Wytrąciło to z równowagi innych włoskich producentów Prosecco, którzy zamierzają walczyć z tą profanacją . Nieco więcej tutaj
 

1 comment:

Anonymous said...

się wzruszyłem odnośnikiem